Pengaruh Size, Profitabilitas dan Leverage terhadap Corporate Socialresponbility (Csr) Disclosure pada Perusahaan Industri Barangkonsumsi yang Terdaftar di Bei Tahun 2013-2015
Keywords:
Size, Profitability, Leverage, Corporate Social Responbility DisclosureAbstract
This study aims to determine the size, profitability and leverage of Corporate Social Responbility (CSR) disclosure. This study is based on the theory that the size of the company is influenced by corporate social responbility. This research is a quantitative research in the from of hypothesis testing. The method used in this study uses external data with secondary data obtained from reports published by industrial companies that can be used in the year 2013-2015. There are several factors done in this research that is data analysis and significance test and also research using multiple linier regression. The results showed firm size has no significant effect on CSR with significance of 0,001. Profitabilty has no significant effect on CSR with significance of 0,976. Cash leverage to CSR with signicance amounted to 0,059 below the 0,05 significance level.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan hak jurnal atas publikasi pertama dengan karya yang secara serentak dilisensikan di bawah Lisensi Pengaitan Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan atas karya penulis dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi karya jurnal yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau mempublikasikannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, di repositori institusi atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat mengarah pada pertukaran produktif, serta kutipan pekerjaan yang dipublikasikan sebelumnya dan lebih besar.