PENGARUH KEBIJAKAN DIVIDEN DAN LEVERAGE TERHADAP NILAI PERUSAHAAN PADA SEKTOR INDUSTRI BARANG KONSUMSI YANG TERDAFTAR DI BURSA EFEK INDONESIA
Keywords:
Dividend Policy, Leverage, Company ValueAbstract
This study aims to examine the effect of dividend and leverage policies on
firm value in consumer goods companies listed on the Indonesian stock
exchange. The research method used is descriptive quantitative method. The
sampling technique used was purposive sampling method and obtained a
sample of 19 companies in the consumer goods industry sector that were
listed in the Indonesian Stock Exchange in the 2016 - 2018 period. Data
analysis used in this study was multiple linear regression. The results
showed that the dividend and leverage policy variables had no significant
effect on firm value. The dividend policy indicates that the level of dividends
distributed to shareholders does not affect the value of the company. The
increase in dividend policy is not always followed by an increase in firm
value and leverage indicates that whether the company is running smoothly
in financing its debt obligations does not affect the value of the company.
smooth leverage is not always accompanied by an increase in firm value
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan hak jurnal atas publikasi pertama dengan karya yang secara serentak dilisensikan di bawah Lisensi Pengaitan Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan atas karya penulis dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi karya jurnal yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau mempublikasikannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, di repositori institusi atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat mengarah pada pertukaran produktif, serta kutipan pekerjaan yang dipublikasikan sebelumnya dan lebih besar.