Pengaruh Kecerdasan Intelektual, Kecerdasan Emosional, dan Minat Belajar terhadap Tingkat Pemahaman Akuntansi (Studi Kasus pada Mahasiswa Widya Gama Lumajang)
Keywords:
Intellectual Intelligence, Emotional Intelligence, Interest in Learning, Level of Accounting UnderstandingAbstract
The aim of this research is to test the influence of intellectual intelligence, emotional intelligence and learning interest on the level of accounting understanding and to obtain empirical evidence. The population in this study consists of accounting students of the class of 2020 Widya Gama Lumajang. By using the theoretical foundations of behavioral accounting research. The respondents of this research were 55 students majoring in accounting out of 121 accounting students of the class of 2020 at ITB Widya Gama Lumajang campus. The sampling technique uses
non-probability sampling. The data collection method uses an online questionnaire. The test instrument was analyzed using validity and reliability tests. The classical assumption test uses the
normality test, multicollinearity test and heteroskedasticity test. The data analysis technique in this research is multiple linear regression analysis using SPSS version 26 program. The results of
this research show that intellectual intelligence and emotional intelligence have a positive and significant effect on the level of accounting understanding of students, while the variable learning interest has a positive and significant effect.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan hak jurnal atas publikasi pertama dengan karya yang secara serentak dilisensikan di bawah Lisensi Pengaitan Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan atas karya penulis dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi karya jurnal yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau mempublikasikannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, di repositori institusi atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat mengarah pada pertukaran produktif, serta kutipan pekerjaan yang dipublikasikan sebelumnya dan lebih besar.