Pengaruh Arus Kas, Struktur Modal dan Ukuran Perusahaan terhadap Nilai Perusahaan Sektor Industri Barang Konsumsi
Keywords:
Cash Flow, Firm Value, Capital Structure, Firm SizeAbstract
The purpose of this study is to determine and evaluate the impact of cash flow, capital structure, and company size on the market value of consumer product companies listed on the Indonesia Stock Exchange. The study included 124 companies as its population. Purposive sampling, using specific criteria, was used in the sample selection process to obtain a total of 123 samples, consisting of 41 companies over a 3-year period. A multiple linear regression analysis approach was used to examine the quantitative research data in this work. The study's concluding findings suggest that capital structure and business scale have different effects on company value, and that cash flow has no effect at all. Keywords: Cash Flow, Company Value, Capital Structure and Company SizeTranslated with DeepL.com (free version).
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan hak jurnal atas publikasi pertama dengan karya yang secara serentak dilisensikan di bawah Lisensi Pengaitan Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk berbagi karya dengan pengakuan atas karya penulis dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat masuk ke dalam pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi karya jurnal yang diterbitkan (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau mempublikasikannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, di repositori institusi atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat mengarah pada pertukaran produktif, serta kutipan pekerjaan yang dipublikasikan sebelumnya dan lebih besar.